De reis naar Krk

De dag na het bezoeken van  de Plitvice meren, hadden we nog een dag in Korencia. We hadden het plan om in de rivier te gaan zwemmen en de onderwatercamera’s uit te proberen, maar hoe dichter we bij de rivier kwamen, hoe bewolkter het werd. Uiteindelijk hebben we een eind met de auto gereden en veel van je omgeving gezien. ’s Avonds hebben we pizza’s uit de steenoven gegeten. We konden kiezen uit ‘normaal’ en ‘jumbo’, wij namen de normale en die waren al mega. Ik vraag me af hoe groot de jumbo dan wel niet zou zijn geweest. Ze waren in ieder geval heel lekker! De volgende morgen na het ontbijt was het tijd om te vertrekken richting onze volgende bestemming: eiland Krk. Tot nu toe was het nog niet echt zomers weer, dus we verlangden allemaal naar zon zee en strand. Nadat ons hele hebben en houden weer in de auto zat stuurde de navigatie ons echt door niemandsland. Als je op de kaart keek dan zag je dat onze weg parallel liep aan de tol weg. Het was geen super grote afstand die we moesten afleggen, dus we besloten dat we het avontuur met de weg wel aan wouden gaan. En een avontuur werd het. Van mega smalle weggetjes, tot super hoge bomen en rijden boven de wolken. Op een gegeven moment kwamen we bij een open plek waar je van de weg af kon. Dit was waarschijnlijk aangelegd om de windmolens, die daar stonden, te onderhouden. Mooi punt om even te gaan kijken.    Het waaide echt mega hard op die berg. Ook regende het een eind verderop en die nevel voelde je daar gewoon. Heel gaaf om mee te maken. Daarna moesten we nog weer omlaag. Tussen twee vrachtwagens in daalden we af richting de zee, hopend dat de remmen van de zwaarbeladen vrachtwagen achter ons het uit zouden houden. Het laatste stuk van ‘ons’ weggetje liep langs de zee en dit bracht ons alleen maar meer in vakantiestemming.

De eerste indruk van Krk is super. We hebben een fijne stacaravan op een best wel grote kamping. Gelukkig staan de caravans niet heel hutje mutje en hebben wij ons eigen terrasje mét zon op het zuiden. Het is 25 minuten wandelen naar het dorpje zelf, over een niet al te fijne weg. Dus ik denk dat onze eerste poging, gelijk ook de laatste zal zijn. Krk-stad is een oude stad, aan zee. Overal zie je nog delen van de stadsmuren en gezellige kleine straatjes. De plannen zijn om zeker nog een keer de kathedraal te bezoeken en een dagje een bootje te huren.
 Nu is het tijd voor de zee! Later dus meer!