Review Interstellar

9 Special effects
8 Onvoorspelbaar
9 Spannend tot het eind
7 Realistisch
9 Acteurs
8.5

Ja, ja. Ik heb ééntiende doel van één van mijn Day Zero Project doelen behaald. Ik heb namelijk een film in de bioscoop gekeken. Vorige week donderdag belde Joost of ik zin had om ’s avonds naar de bioscoop te gaan. Heel luxe, doordeweeks na het werk en super spontaan. Dus des te leuker. We zijn naar Interstellar geweest. Ik had op IMDB al gezien dat deze film (toen) een negen kreeg. Ook werd de film al door een paar mensen aangeraden dus de verwachtingen waren hoog.

Omschrijving film
De film speelt zich af in de toekomst. De aarde is niet langer vruchtbaar en regeringen bestaan niet meer. De laatste mensen van NASA gaan op zoek naar andere planeten waar leven mogelijk is.

Science fiction
Interstellar is een echte science fiction film. Hier moet je wel van houden anders haak je snel af. Wat ik heel goed aan deze film vond is dat hij vrij realistisch blijft, de film speelt zich af in de toekomst en ik kan mij heel goed inbeelden dat over een lange tijd de aarde niet meer zo vruchtbaar is als nu en dat wij gaan kijken of de mens ook op andere planeten kan leven.

Regiseur
Christopher Nolan

Acteurs
Matthew McConaughey (Cooper)
Mackenzie Foy (Murph 10 jaar oud)
Ellen Burstyn (Murph oudere Murph)
Anna Hathaway (Brand)
Ook heeft Matt Damon een kleine rol in de film
Matthew McConaughey vond ik heel sterk. Hij had een echte persoonlijkheid en ik leefde echt met hem mee. Zijn dochter zie je in de film in drie leeftijdsfases en meestal knap ik hierop af omdat bijvoorbeeld het jongere personage helemaal niet lijkt op de oudere versie. Maar dat was in dit verhaal juist heel knap gedaan.

Verhaallijn
De verhaallijn vond ik ook boeiend tot het einde en gebeurtenissen die ik eerder in de film wat vergezocht vond (codes die zomaar verschijnen) worden later in de film uitgelegd. Nog steeds moet je niet al te diep nadenken, want de meeste dingen die gebeuren kunnen (nog) niet gebeuren in ons dagelijkse leven. Maar dat maakt science fiction juist zo leuk toch, dat het ooit misschien, na heel veel uitvindingen wél mogelijk is.

Als je houdt van science fiction dan zou ik je deze film zeker aanraden!

Liefs Renske

Xx